poniedziałek, 2 lutego 2015

Chandeleur 2015

Jak co roku, drugiego lutego, Francję zalewa powódź ciasta naleśnikowego. Mam nadzieję, że i Wasze patelnie rozgrzane są już do czerwoności :) 

Źródło : Internet

Oto kilka artykułów, które pozwolą Wam lepiej zrozumieć tę słodką, francuską tradycję. 


Vive les crêpes  (geneza święta po FRNOWOŚĆ!

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

8 komentarzy:

  1. U mnie dziś galettes bretonnes na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj chyba będę musiała wybrać się niebawem do creperie ;)

      Usuń
  2. Ja liczę, że honor domu uratuje jak zwykle teściowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. juz sie patelnia rozgrzewa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I z czym były ? Bo u mnie królowała konfitura z klementynek ;)

      Usuń
  4. I ja zeżarłam na spanie nieco pustych kalorii! :)

    OdpowiedzUsuń