środa, 9 listopada 2011

Na paryskim cmentarzu Père Lachaise

La Toussaint (tous - wszyscy; saint - święty), czyli Dzień Wszystkich Świętych obchodzony jest we Francji  w podobny sposób jak w Polsce : odwiedza się groby (une tombe), które dekoruje się wieńcami (une couronne de fleurs) i wiązankami (une gerbe). Jedyną zasadniczą różnicą jest brak tradycji zapalania zniczy (une bougie). Osobiście mocno nad tym ubolewam, ponieważ nic nie zastąpi wieczornego spaceru po pięknie oświetlonym cmentarzu (un cimetière). 

Źródło : Internet

Najbardziej znanym cmentarzem we Francji jest oczywiście paryski cmentarz Père Lachaise, założony na początku XIX wieku. Wśród miliona pochowanych na nim osób, znajduje się wiele znanych osobistości oraz wielu Polaków. Miałam okazję go zwiedzić kilka lat temu, kiedy pracowałam we Francji jako fille au pair.


Rodzina, która przyjęła mnie pod swój dach, pochodziła z Paryża, ale całe wakacje spędzała nam morzem. Na szczęście udało mi skorzystać z okazji i  pomieszkać kilka dni w stolicy i zwiedzić największe jej zabytki. Byłam tak zdeterminowana, że muzea Luwr i Orsay zwiedziłam w ten sam dzień!! :)

Na mojej liście must see znalazł się również kultowy cmentarz Père Lachaise, po którym poruszałam się z mapką w ręce, którą otrzymałam przy wejściu. Wąskie uliczki i ponad 100 tysięcy grobów tworzą prawdziwy labirynt. Jest to naprawdę wyjątkowe miejsce o niezwykłym klimacie. Niektóre groby i grobowce to prawdziwe dzieła sztuki ozdobione pięknymi posągami i płaskorzeźbami. Zapraszam Was do wirtualnego zwiedzenia cmentarza na jego oficjalnej stronie www.pere-lachaise.com

Fryderyk Chopin

Jako młoda patriotka za punkt honorowy obrałam sobie odnalezienie grobu Fryderyka Chopina. Zabrało mi to trochę czasu. Przechodziłam obok niego kilka razy, ale że spodziewałam się czegoś majestatycznego, w ogóle go nie zauważałam :/ 

Jim Morrison 

Drugim grobem, który chciałam koniecznie zobaczyć było miejsce pochówku Jima Morrisona. W okresie buntu i naporu słuchałam namiętnie winylowych płyt The Doors ;) Wtedy grób prezentował się podobnie jak na zdjęciu wyżej. Brzydki, zaniedbany, z gołą ziemią zamiast płyty czy kwiatów... Pamiętam, że zrobiło mi się smutno na ten widok....

Edith Piaf

Oscar Wilde
(wszystkie zdjęcia pochodzą z Internetu)
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 TEMATY POKREWNE
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz