środa, 11 stycznia 2012

Dla wiernych fanów ZAZ

Dla tych, którzy pokochali Zaz miłością wierną i bezgraniczną mam dobrą wiadomość : ) W grudniu wydała ona album z utworami ze swojej debiutanckiej płyty  w wersji koncertowej! Nosi on tytył "Sans tsu tsou"*.
Dla niewtajemniczonych : Zaz stała się znana szerszej publiczności wraz z wydaniem swojego pierwszego albumu "Zaz" w 2010 roku, który przez 77 tygodni nie schodził z pierwszego miejsca list przebojów; laureatka niezliczonej liczby nagród; jej utwory są puszczane w radiostacjach w wielu krajach (w tym w Polsce); ostatni album jest rezultatem jej dwuletniej trasy koncertowej, często porównywana do Edith Piaf. Wcześniejszy post o Zaz dostępny TUTAJ




Cały album do przesłuchania za darmo TUTAJ

* Rozszyfrowanie tego tytułu zajęło mi trochę czasu. Po konsultacjach z koleżanką po fachu i moim "prywatnym chodzącym słownikiem języka francuskiego" doszłam do wniosku, że tytuł albumu bazuje na wyrażeniu "sens dessus dessous" (niektóre źródła podają "sans dessus dessous", aczkolwiek pierwsza propozycja ma swoje potwierdzenie w Petit Robert). Oznacza ono " na opak", "do góry nogami", a w szerszym znaczeniu "ogromny bałagan". Jeśli ktoś z Was natrafi na wywiad z artystką, w którym wyjaśnia ona zagadkę niniejszego tytułu, to proszę dać znać :) 

5 komentarzy:

  1. Fi fi :) to od "je veux" zaczęłam odświeżanie mojego francuskiego :) a teraz mam cały album do przećwiczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zbierz ekipę osób mówiących po francusku w twoim mieście i umawiaj się z nimi na spotkania FRANCUSKI PRZY KAWIE -
    ja zaczynam działać w ten sposób w Krośnie z angielskim !

    używam portalu zbierzekipe.pl

    gonka

    OdpowiedzUsuń
  3. «J'ai choisi le titre San tsu tsou, car c'est un album où il y a de tout, et un DVD qui présente plusieurs beaux moments de ma tournée, a-t-elle expliqué. Et je trouvais que ça sonnait bien!»
    źródło:
    http://tvanouvelles.ca/lcn/artsetspectacles/general/archives/2012/06/20120617-214311.html
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli w sumie wszystko by się zgadzało. Dziękuję tajemnicze A :)

      Usuń