czwartek, 19 maja 2016

Goście z Francji

Wakacje za pasem. Czas wyjazdów i ... przyjazdów :) Do kogo w tym roku przyjeżdża rodzina z Francji? Kto odczuwa już to przyjemne podekscytowanie zmieszane z lekkim stresem? Pewnie zadajecie sobie mnóstwo pytań : Co ja im  pokażę? Jakie polskie potrawy przygotuję?  Czy dogadam się z nimi po francusku?


Żeby ułatwić Wam komunikację z Waszymi francuskimi gośćmi, przygotowałam dla Was małą ściągę. Przećwiczmy razem kilka przydatnych zwrotów!! :) 


Kliknij, aby powiększyć!

Dokument w formie PDF dostępny jest do ściągnięcia i wydrukowania TUTAJ. Wszystkie zwroty dostępne są również w aplikacji QUIZLET pod TYM linkiem. 

Zajrzycie również do archiwalnych wpisów :

8 komentarzy:

  1. Wpis pierwsza klasa, dziękuję! Ach..."Goście,goście!!" -> przy okazji i film odświeże :)
    Izka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ne dit-on pas "faire un voyage" en français ?
    Avez-vous eu un bon voyage? to raczej kalka jezykowa z polskiego. Ewentualnie mozemy zapytac: Votre voyage/votre trajet/votre vol s'est bien passé?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się nie zgodzić ;) Dzięki! Choć pytałam mojego Francuza i ta wersja jakoś go nie zszokowała, ale Twoja propozycja jest oczywiście lepsza.

      Usuń
  3. Wczoraj stojąc w Empiku jak zawsze na dziale językowym trzymałam już w ręku książeczkę do nauki francuskiego gotowa ją kupić, bo z nią na pewno pójdzie mi łatwiej ;) Po chwili jednak odłożyłam z myślą, że tych materiałów mam już tyle, że głupi by się nauczył :)
    Dlatego też dzisiaj zaczynam naukę francuskiego na serio :) Nie ma wymówek tym bardziej, że moja miłość pisze do mnie maile biegle po polsku. Może nie koniecznie wszystko dokładnie odmienia, ale ja na pewno gorsza nie będę.. Moje (nasze) nazwisko zobowiązuje :D
    Zaczynam od ściągi! :)
    Merci beaucoup !! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jakich stronach można znaleźć online francuskojęzyczne wersję programów, które są emitowane równie w Polsce np. Top Model, Agent (De Mol) lub jakieś fajne seriale współczesne mogą być zagraniczne, ale żeby miały francuski lektor lub napisy itp. Z góry dzięki za namiary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wpisać w google francuską nazwę programu, którego szukasz (odpowiedniki możesz znaleźć np. w Wikipedii) + streaming. A następnie sprawdzić strony, które się wyświetlą. Powodzenia!

      Usuń
    2. Próbowałam tak szukać, ale z marnym skutkiem może przez to że są to już starsze edycje sprzed kilku lat, ale będę dalej szukać. Dziękuję za szybką odpowiedź.

      Usuń