czwartek, 6 lipca 2017

Tour de France - ściąga

Pierwszego lipca ruszył 104. wyścig kolarski Tour de France! Mimo że nie jestem fanką kolarstwa, (ani w sumie żadnej innej dyscypliny sportowej 😛) to z chęcią zerkam w stronę telewizora. I nie chodzi tutaj  o podziwianie zgrabnych pup kolarzy (chociaż w sumie.... 😍), ale o piękne francuskie widoki. Bo Tour de France to nie tylko pot, krew, adrenalina (i doping 😉), ale także "jeżdżąca" reklama Francji (i sąsiednich krajów, przez które przebiega trasa wyścigu), którą Francuzi opanowali (moim zdaniem) do perfekcji! Chcesz lepiej poznać Francję, jej dziedzictwo, ciekawe miejsca do odwiedzenia? Oglądaj Tour de France! 😀
 

O Tour de France pisałam już wielokrotnie. Oto mała ściąga.

👉 O Wielkiej Pętli, małej królowej i żółtej koszulce KLIK
👉 Psy szczekają, caravane'a jedzie dalej KLIK 
👉 Trzy godziny czekania, trzy minuty oglądania KLIK
👉 O ciastku, które powinno się jeść, jadąc na rowerze KLIK
👉 Przepisy i ciekawostki kulinarne powiązane z tegoroczną trasą wyścigu by Vive la cuisine KLIK 
👉 Rowerowe słownictwo by Madou en France KLIK(1) KLIK(2)

Do obejrzenia i posłuchania:
👉 C'est quoi le Tour de France? (3 min. / 1jour1actu) KLIK
👉 Historia wyścigu w pigułce (11 min./ Karambolage / TV ARTE) KLIK
👉 Geraldine opowiada o Tour de France po angielsku i francusku (8 min. / Comme une Francaise) KLIK

Tegoroczna trasa


12 komentarzy:

  1. Co za niespodzianka...
    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20597199_1726278384339598_5322042865423257490_n.png?oh=d4a7374bab5e5e053d680424a5685beb&oe=5A2B644E
    Proszę nie mówić, że to zbieżność nazwisk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha wzrok u Ciebie sokoli :*
      To nie zbieżność nazwisk :D

      Usuń
  2. Fantastyczny blog :) Jestem we Francji 4 rok i ciągle poznaję ten kraj. Nauka francuskiego sprawia mi czasem problemy, ale się nie poddaję :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo za miłe słowa :*
      Ostatnio trochę go zaniedbałam, ale niebawem wyjaśnię dlaczego i mam nadzieję, że będzie mi wybaczone ;)
      A w której części Francji mieszkasz? Odpozdrawiam!!

      Usuń
  3. Ja nigdy nie interesowałam się kolarstwem niestety :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podrzucam ciekawą inspirację na nowego posta - https://www.scribay.com/blog/2016/06/30/80-pleonasmes-eviter-correction-relecture/

    OdpowiedzUsuń
  5. w tym roku oglądałam prawie wszystkie etapy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pojutrze minie 100 dni od ostatniego posta, kiedy będą nowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem i ubolewam nad tym bardzo :(
      Ale powoli wracam do blogowania, więc niebawem powinien pojawić się nowy wpis :)

      Usuń