wtorek, 16 października 2012

Prefiksy w języku francuskim

Jedna z czytelniczek mojego bloga o pseudonimie Boga pyta, gdzie może znaleźć informacje na temat prefiksów w języku francuskim. Odsyłam do książki "Vocabulaire expliqué du français", wydawnictwo Clé International, niveau intermédiaire, autorzy Larger i Mimran. Znajdziecie tam obszerny rozdział o prefiksach i sufiksach odnośnie czasowników, przymiotników i rzeczowników, a także informacje o homonimach, synonimach, antonimach, etc.


To już nie pierwszy raz, jak ktoś zadaje mi na blogu pytanie. Jeśli macie ochotę o coś zapytać, piszcie śmiało, a ja zawsze odpowiem, jeśli tylko będę wiedziała :) 

6 komentarzy:

  1. DZiekuje ze szybka odpowiedz.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie na maila (patrz moj profil) to Ci wysle co nieco :)

      Usuń
  2. Ok, więc pytam. :)

    Jestem nowicjuszem, ale moja nauka dzięki studiom będzie bardzo dynamiczna. Chyba nawet za bardzo - mam nadzieje że dam rade. Dlatego dla lepszego osłuchania myślałem nad jakimiś łatwymi serialami po francusku z francuskimi napisami ale jakimiś też objaśnieniami... Nie wiem czy może kojarzysz costakiego jak Lippy and Messy po angielsku, takie dla dzieciaków. Troche głupio by mi to było oglądać, ale czemu nie jeżeli byłoby po francusku, z dorbą wymową, słownictwem? Zawsze to jakaś nauka, szczególnie dla nowicjuszy. Jakieś pomysły? Być możę jest coś bardziej ambitnego z czym sobie poradze?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe pytanie. Dołączam się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki za pytanie. Zastanowie sie i dam znac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałem znaleźć bajki typu Pepa Conchon ale nie moge trafić na napisy, ani wersję do pobrania. : /

    OdpowiedzUsuń